Porsche Norge

Et hovedkontor inspirert av Porsche 911s fargepalett

Ved Porsches nye hovedkontor i Oslo er det verken hvite, sorte eller grå overflater.

Alt har en farge. Og ikke bare en hvilken som helst farge. Fargekonseptet som Norges første flerfaglige fargestudio, KOI Fargestudio, står bak, er inspirert av Porscher fra 1960- og 1970-tallet.

Her finner du støvgrønne vegger og tak, lyserøde toaletter, solgule lamper, asurblå tepper og en sofagruppe i brent oransje. Fargeinntrykkene står i kø ved Porsches hovedkontor i Oslo, som vi i tett samarbeid med Kubik Interiørarkitekter og KOI Fargestudio har levert alle møblene til.

Til alle arbeidsplassene har Porsche for eksempel valgt HOLMRIS B8s H4-bord med varmbrun linoleumsoverflate, og My Urban Storage-skap i samme flotte farge. Hver enkelt sone på hovedkontoret har sin egen farge – inspirert av de avbildede Porschene som pryder kontorveggene. De tekstilkledde bordskjermene matcher fargen på hver sone, som går igjen i teppet og binder rommet sammen.

Spesiallaget bord
I tillegg til møbler fra blant annet Vitra og det nye norske merket Objekt, har HOLMRIS B8 spesiallaget et stort Calfa Wood-bord som kan brukes både til raske møter og som arbeidsplass. Et annet spektakulært bord finner du i det oransje møterommet. Her kan de ansatte samles rundt det fire meter langt bordet fra MDF Italia, som støttes av bare fire ben.