SERVICE

Plassoptimalisering

Få enda mer ut av hver kvadratmeter, øk trivselen blant de ansatte og skap et mer produktivt arbeidsmiljø med presise og valide data om hvordan bedriften din utnytter plassen i lokalene.

Mange bedrifter sliter med å utnytte lokalene sine på en god måte, og ofte passer ikke dagens innredning og møblement med måten de ansatte jobber på. Vi hjelper deg med å analysere og dokumentere alt grundig, så du kan få innsikten du trenger til å optimalisere interiør og omgivelser.

Målet er å oppnå en strategisk og gjennomtenkt innredning som:

• optimaliserer plassutnyttelsen i lokalene
  • understøtter arbeidsmetodene og oppgavene de ansatte utfører til daglig
  • tilrettelegger for en bedre arbeidsflyt
  • øker trivselen blant medarbeiderne dine
  • øker produktiviteten blant medarbeiderne dine
  • gir bedriften bedre forutsetninger for å lykkes

Fra synsing til fakta
Ved hjelp av sensorteknologi i lokalene måler vi blant annet

• atferd
  • bevegelsesmønstre
  • de ansattes opplevelse av luftkvalitet, temperatur og inneklima

Dette gjør det enklere å se svart på hvitt hvilke områder i lokalene som har en for høy belastning, og hvilke som kan utnyttes bedre. I tillegg danner dataene et klarere bilde av hvordan de ansatte opplever omgivelsene sine. I stedet for subjektiv synsing, kan du med andre ord legge fakta til grunn når du innreder arbeidsplassen.

Slik fungerer det:

• I samråd med deg monterer vi varmesensorer på møbler og andre steder der folk ferdes.
  • Mens målingen foregår, kan du følge med på atferdsdata i sanntid via et intuitivt kontrollpanel.
  • Når måleperioden er fullført, setter vi sammen en fyldig rapport med alt av data og resultater. Rapporten vil utgjøre grunnlaget for videre anbefalinger om møbelkombinasjoner, innredning, justeringer og andre optimaliseringer.

Til datainnsamling og -analyse benytter vi oss av den veldokumenterte Workplace Management System-plattformen COBUNDU, utviklet av Spacewell. Spacewell er i dag markedsledende, og løsningene deres er brukt av en rekke bedrifter over hele verden – noe som har resultert i betydelige forbedringer på flere ulike områder.

Vår sertifisering er din trygghet
Som sertifisert Spacewell-partner, har vi vår egen drifts- og serviceavdeling som gjennomfører workshops, utvikler brukercaser og holder presentasjoner. Dette er også vår garanti til deg om at du vil få en effektiv implementering, tett oppfølging i etterkant – og et resultat bedriften din garantert vil bli fornøyd med.

Ta kontakt om du ønsker å vite mer

Tlf. +47 900 33 940
Eller mail oss: oslo@holmris-ff.no