Sammen for en bedre fremtid

Vi er opptatt av å ta mest mulig hensyn til klimaet og miljøet i alt vi foretar oss. Derfor handler vi alltid ut ifra en tanke om å ivareta klodens ressurser – og medmenneskene våre.

Nedenfor kan du lese mer om hvordan bærekraftarbeidet vårt gjør oss til en ansvarlig samarbeidspartner og leverandør av miljøvennlige løsninger og møbler.

FNs bærekraftsmål er også våre mål

Vi jobber strategisk med og støtter alle FNs globale mål for bærekraftig utvikling. Vi legger imidlertid spesielt stor vekt på målene hvor vi kan gjøre den største forskjellen, nemlig mål nummer 12 «Ansvarlig forbruk og produksjon» og nummer 17 «Samarbeid for å nå målene».

Vi viderefører ressurser til fremtidige generasjoner

Vi har donert bort mer enn 80 620 brukte møbler siden 2015.

Dette er møbler kundene våre ikke lenger kunne bruke, som var for gode til å kastes og i for dårlig stand til å selges.

De brukte møblene skaper nå glede hos og kommer til nytte for frivillige organisasjoner, skoler, idretts- og speiderforeninger og mange andre aktører, som alle er gratismedlemmer av donasjonsnettverket vårt. På denne måten forlenger vi møblenes levetid, reduserer avfallsmengden og sparer ressurser til produksjon av nye møbler.

Antall donerte møbler
Medlemmer av donasjonsnettverket

Miljørapporter som viser resultatene av bærekraftsarbeidet

Når vi kjøper de brukte møblene dine, mottar du nøyaktig dokumentasjon på hva og hvor mye som er donert bort og avhendet på en miljømessig forsvarlig måte.

Få nøyaktige tall på møblenes CO2e-avtrykk

Vi var blant de første i bransjen til å måle CO2e-utslippene til våre egenproduserte møbler.

På den måten får du nøyaktige CO2e-tall på møblene du har kjøpt, samtidig som du får vite hvor mye du må kompensere for.

Svanemerkede arbeids- og møtebord

Q20
workdesk

Q40
workdesk

Q20 work-
and meetingtable

Vi tilbyr tre av våre egne bordserier i svanemerkede utgaver.

Miljøsertifisert stol laget av resirkulert plast

52 000 trær er plantet – og flere er på vei

Når du handler møbler hos oss, kan du samtidig bidra til planting av trær. På denne måten nøytraliserer vi mengden CO2 som stammer fra møbelproduksjonen. Sammen med kundene våre har vi allerede plantet over 52 000 trær i Skandinavia og Afrika.

Den store bærekraftskatalogen

Bla deg gjennom 94 sider med inspirasjon til hvordan vi sammen kan ta bedre vare på naturen vår – og hverandre.

Her kan du lese mer om hvordan vi jobber med bærekraft og sirkulær økonomi, og hvorfor vi ønsker å lede an i den bærekraftige omstillingen av møbelindustrien. Les om våre miljøvennlige tjenester, møbler med tilhørende klimatall, resirkulerte materialer og ansvarlige handlinger og holdninger.