Netcompany

Nøkkelferdig løsning for Netcompanys nye hovedkontor

Med over 1 600 ansatte spredt på tre steder var det nødvendig med en sømløs flytting, orchestrert av et skarpt prosjektlederteam, da IT-selskapet Netcompany skulle samle sine medarbeidere i København på ett nytt, felles og topp moderne kontor midt i hovedstaden.

HOLMRIS tok seg av både flyttingen, prosjektledelsen og leveringen av nye møbler, produksjonen av spesialinventar og oppgraderingen av eksisterende møbler. Alt dette ble gjort i tett samarbeid med Netcompany og arkitekt Tine Mouritzen fra Colliers. Flyttingen ble gjennomført i samarbeid med First Mover Group.

For å unngå tap av arbeidstid for Netcompanys mange ansatte, koordinerte HOLMRIS en effektiv flytteprosess over 10 dager i påsken.

Under denne prosessen sørget HOLMRIS for at:

• Alle arbeidsstasjoner ble flyttet fra de tre tidligere kontorene til det nye hovedkvarteret.
  • Nye møbler ble levert og installert.
  • Eksisterende hev-senk-bord fikk montert nye bordplater for å matche den nye innredningen.

Alt i alt sørget våre dyktige montører for at det nye kontoret var klart for innflytting og bruk før fristen.

Hele fire måneder før selve flyttingen, sørget HOLMRIS for å omtrekke 1 000 kontorstoler som skulle brukes på det nye stedet. Stolene ble hentet i grupper på 50 og returnert jevnlig for å skape minst mulig forstyrrelse i den daglige driften. Se denne videoen som viser akkurat dette:

Netcompany video

Farah Zamzam, leder for Facility Management & Arbeidsområder hos Netcompany, sier om samarbeidet:

“HOLMRIS har levert en varm, profesjonell og utmerket service fra idé, til mock-up, fra finjusteringer til utførelse. Vi står nå med Danmarks flotteste hovedkontor, godt hjulpet av HOLMRIS.”

Plass for fellesskap

I tillegg til at det nye hovedkontoret skaper bedre betingelser for selskapets vekst og har gitt dem en svært sentral beliggenhet, kan det nye hovedkvarteret også i større grad danne rammen for Netcompanys fleksible arbeidsmåte.

André Rogaczewski, medstifter og administrerende direktør i Netcompany, sier i en artikkel på selskapets hjemmeside:

“I de nye lokalene kan vi innrede oss helt i tråd med vår DNA og skape unike miljøer, hvor man kan jobbe med sitt prosjektteam og utfolde sine ideer. Samtidig har noe av det viktigste for oss vært å skape rom for sosiale aktiviteter og arrangementer. I Netcompany har vi et unikt samhold, og jeg tror ikke det finnes et sted i IT-bransjen som prioriterer det sosiale høyere enn oss.”

Tine Mouritsen, direktør og leder for Workplace & Project Advisory hos Colliers, har utformet den nye innredningen, som blant annet inkluderer fleksible arbeidssoner med plass til uformelle møter og sparring, samt en stilfull fredagsbar hvor ansatte kan samles til hyggelige stunder. Fredagsbaren er en del av alt det spesialdesignede inventaret som HOLMRIS har stått for. I tillegg til fredagsbaren inkluderer det spesialdesignede inventaret også alkover, kupéer, resepsjonsdisker og lameller. På vårt eget snekkerverksted i Silkeborg har vi bygget elegante kaffestasjoner formet som halvmåner i patinert messing.

Gjør din visjon til virkelighet med Holmris Form/Funk

Leter du etter en partner som forstår dine unike innredningsbehov? La oss bringe din visjon til liv med vår skreddersydde tilnærming og bredt spekter av designløsninger.

📞 Ser du etter en samarbeidspartner til ditt neste interiørkonsept?
Ta kontakt med oss her.